وبلاگ یخی
بهترین وبلاگ برای اوقات فراغت شما
درباره وبلاگ


مقدمتان گلباران امیدوارم لحظات خوبی در این وبلاگ داشته باشید.برای تماس من به پروفایل مدیر مراجعه فرمایید و یا از طریق بخش ارتباط با ما نظراتتون رو ارسال کنید.
نويسندگان

 

Adobe Flash Player یک کلاینت Runtime با کارایی بالا، سبک و روان می باشد که تجربه های کاربری قدرتمند و پایداری را در سیستم عامل های اصلی، مرورگرها، گوشی های تلفن، و دستگاهها به ارمغان می آورد. حتما تا بحال برای شما پیش آمده است که برای مشاهده محتوای آنلاین و جاری پس از باز نمودن صفحه موردنظر مرورگر از شما درخواست نصب آخرین نسخه فلش پلیر برای مشاهده محتوای مذکور را نماید، برای رفع چنین مشکلی بایستی نرم افزار آدوب فلش پلیر برروی سیستم عامل شما نصب شده باشد . این نرم افزار، کلاینتی غنی و عمومی برای ارائه تجربه فایلهای آدوب فلش در رایانه های دسکتاپ و دیگر دستگاه ها می باشد، که به شما اجازه می دهد تا بهترین کیفیت انیمشن و سرگرمی های تحت وب را تجربه نمایید. این ابزار، برنامه های کاربردی تحت وب را بصورت نهایی (Front- end) نمایش می دهد، واسط های کاربری وبسایت را با کیفیت عالی به نمایش می گذارد، تبلیغاتهای آنلاین را بصورت تعاملی و جذاب نمایش می دهد و انیمشن های کوتا و بلند را نیز به کیفیت عالی برروی مرورگر شما نمایش می دهد. Adobe Flash Player به شما اجازه می دهد تا محتواهای جذاب وب را مانند بازی ها، ارائه های تجاری، تبلیغات و غیره را مشاهده نمایید، این بسته شامل تنها فلش پلیر و فرآیند نصب مستقل آن می باشد، از لحاظ فنی این برنامه Flash Player ActiveX Control می باشد و تنها قادر به نمایش فایل فلش در داخل مرورگر شما می باشد.



ادامه مطلب ...

اگر از تصاویر یک نواختی که بر روی صفحه دکستاپ رایانه شما قرار دارند خسته شده اید به شما توصیه می کنیم مجموعه ای که اینبار آماده کرده ایم را حتما دانلود کنید. این مجموعه از تصاویر بی نظیر را که تعداد آنها 92 عدد می باشد با موضوع طبیعت برایتان آماده کرده ایم. از این تصاویر که دارای گرافیک و اندازه بالایی نیز هستند می توانید بر روی صفحه دکستاپ رایانه تان استفاده کنید.



ادامه مطلب ...


اگر مدیر یک کافی نت، سایت یک دانشگاه و یا ادارات باشید به طور حتم با نرم افزار کاربردی و قدرتمند شرکت Faronics آشنایی دارید و از آن بروی کامپیوترهای خود استفاده می کنید. بطور کل نرم افزار مورد نظر برای تمام کسانی که کامپیوتر شخصی آنها بطور عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در معرض حملات ویروسی خطرناک می باشد بسیار مناسب می باشد. Deep Freeze Enterprise نام این نرم افزار مهم می باشد که از کامپیوتر شخصی شما در برابر هرگونه تغییرات کاربر و یا تغییرات سیستمی محافظت می نماید.

 



ادامه مطلب ...

Internet Explorer اینترنت اکسپلورر بدون شک یکی از پر کاربرترین نرم افزارها و مرورگرها برای مشاهده صفحات وب می باشد. طی آمار گرفته شده در سال ۲۰۰۹ حدود ۴۵% کاربران از این مرورگر استفاده می کنند. امروز برای شما دوستان عزیز آخرین و جدیدترین نسخه نرم افزار اینترنت اکسپلورر را آماده دانلود کردیم. شما هم اکنون می توانید جدیدترین ورژن این نرم افزار محبوب را بصورت رایگان دریافت نمایید.



ادامه مطلب ...

Math Resource Studio 4.4.8.1 نرم افزاری قدرتمند از سری نرم افزارهای کمک آموزشی در زمینه حل مسائل و معادلات ریاضی محصول شرکت Schoolhouse Technologies می باشد. توسط این نرم افزار می توان سوالات مختلف را حل نموده و به جواب آن ها دسترسی پیدا نمود. از ویژگی های موجود در این نرم افزار می توان به قابلیت حل معادلات مختلف، مسائل هندسی و جبر و انجام عملیات های پیشرفته محاسباتی اشاره نمود. همچنین در این نرم افزار می توان از دیگر ابزارها همانند ابزارهای سرگرمی ریاضی استفاده نمود. به کمک این نرم افزار می توان بر سرعت حل معادلات سخت که به صورت ذهنی و دستی زمان زیادی را برای رسید به جواب می گیرند افزود.   


                                                                                                                      
قابلیت های کلیدی نرم افزار Math Resource Studio 4.4.8.1 :
قابلیت حل معادلات مختلف
محیطی ساده و کاربرپسند
دارای ابزارهای سرگرمی ریاضی
امکان تولید صفحات کاری
و ... 

دانلود با لینک مستقیم با حجم 8 مگابایت به همراه کرک

پسورد فایل فشرده : soft98.ir 

InkSaver 4.0.205.0003 برنامه ای بسیار مفید است که به شما اجازه می دهد تا میزان جوهر مورد نیاز در کارتریج های پرینتر را کنترل و تنظیم کند و این گونه قادر به اعمال یک صرفه جویی بهینه باشید. به طور کلی این برنامه با بکارگیری الگوریتم های ویژه، به بهینه سازی داده های پرینتر پرداخته تا پرینتر (حتی در هنگام چاپ در بالاترین رزولوشن) جوهر کمتری را برای چاپ مصرف کند. این برنامه با اغلب مارک های پرینتر سازگاری داشته و میزان مصرف جوهر را تا 75 درصد کاهش خواهد داد.

 


                                                                                                      

قابلیت های کلیدی نرم افزار InkSaver 4.0.205.0003 :
صرفه جویی در هزینه ها
افزایش طول عمر کارتریج تا 4 برابر
کنترل و تنظیم میزان جوهر استفاده شده بدون افت کیفیت و حتی بهتر از حالت Draft
صرفه جویی در مصرف جوهر تا 75%
استفاده آسان
قابل استفاده برای اکثر مارک های پرینتر
امکان پیکربندی مفید و متناسب با نیازهای کاربر
و .. 

دانلود با لينك مستقيم با حجم 7 مگابايت کرک شده

پسورد فایل فشرده : soft98.ir 

 

 

: جواب این سوال سخت در طول زمان همراه با بشر تکامل یافته است. در قدیم مردم دانه های شن را ذرات سازنده دنیای اطراف خود می انگاشتند. سپس اتم کشف شد و تا وقتی که پروتون، نوترون و الکترون کشف نشد به نظر می آمد که اتم قابل تقسیم نیست. همین تفکر در مورد این سه ذره بنیادی وجود داشت تا اینکه دانشمندان کشف کردند که پروتون ونوترون هر کدام از سه کوارک ساخته شده اند.

اندی پارکر گفت: تا بحال قادر نبوده ایم هیچ مدرکی دال بر وجود ذره در کوارک مشاهده کنیم. آیا ما به بنیادی ترین لایه ماده رسیده ایم؟ پارکر افزود: حتی اگر کوارک و الکترون قابل تقسیم نباشند دانشمندان هنوز نمی دانند که آیا آنها کوچکترین ذرات وجودی ماده اند یا نه و یا اینکه هستی ذرات خردتری نیز دارد. پارکر که یک پروفسور فیزیک انرژیهای قوی در دانشگاه کمبریج انگلستان می باشد با شرکت در برنامه تخصصی “افق: هستی چقدر کوچک است” در کانال دو بی بی سی میزبان این شبکه بود.

در آزمایشات انجام شده ذرات ریز مانند الکترون و کوارک مانند نقاط مجرد ماده عمل می کنند که با فاصله منتشر شده اند. اما اشیا به شکل نقاط قوانین فیزیک را دشوار می سازند. شما می توانید بی نهایت به یک نقطه نزدیک شوید اما نیروهای وارده بر آن به صورت نامحدودی بزرگ می شوند که به مذاق دانشمندان خوش نمی آید. تفکری به نام فرضیه ”ریسمان برتر” این مشکل را برطرف می سازد. این فرضیه می گوید به جای تشبیه تمام ذرات به نقطه، آنها را گره های یک طناب بدانیم به این دلیل که همیشه تا اندازه ای از یک ذره به دیگری نزدیکترند. این روزنه ظاهرا کمی از مشکل نامحدودی را حل می کند و توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. با اینحال دانشمندان هنوز مدرک آزمایش شده ای که درستی این فرضیه را نشان دهد ندارند.

راه دیگر حل مسئله نقاط این است که بگوئیم فضا پیوسته و لطیف می باشد اما از اجزا یا دانه های گسسته ساخته شده که بعضا از آن به عنوان خمیر فضائی یاد می شود. در اینصورت دو ذره نمی توانند به هم بی نهایت نزدیک شوند چون که ذره کوچکی از فضا، آن دو را از هم جدا می کند.

ادعای دیگر حداقل بر طبق قوانین فیزیک این است که ذرات موجود در هستی در میان حفره های سیاه منفرد هستند. حفره سیاه وقتی به وجود می آید که ماده در فضائی کافی – جائی که جاذبه وجود دارد – فشرده می شود این امر باعث کشش درونی هر چه بیشتر می شود که در نهایت به تراکم نامحدود یک نقطه ختم می شود. اما بیشتر کارشناسان اعتقادی به تراکم نامحدود حفره های سیاه ندارند. آنها می گویند که بی انتهائی، محصول برخورد دو فرضیه حاکم فیزیکی است: نسبیت عمومی و مکانیک کوانتومی.

پارکر همچنین گفت :به گمان من تک بودن حفره های سیاه بسیار کوچکتر از یک کوارک است اما هیچ نوع تراکم بینهایت نیست. به احتمال بسیار زیاد این فاصله ها میلیونها برابر و بیشتر از آن کوچکتر از آنچه تا بحال دیده ایم هستند. ریسمان های برتر تکینگی و اجزا هستی با طول پلانک تقریبا هم اندازه اند. این مقدار طول ۱٫۶ ضربدر رقم اعشاری با ۳۴ صفر می باشد. احتمالا کوچکترین ذره در هستی به اندازه طول مسافت پلانک می باشد.

 

..

 

 

پخش زنده حرم امام حسین

 

در صورت بروز مشکل از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید.

 

پخش زنده مسحد کوفه

در صورت بروز مشکل از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید.

  عجایب هفتگانه جدید جهان شنبه شب 7 ژوییه در یک مراسم رسمی در استادیوم لوز شهر لیسبون ، پایتخت پرتغال و با حضور چهره های مشهور جهانی معرفی شدند.
 
تمثال‌ مسیح‌ در ریودوژانیرو

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...



ادامه مطلب ...

 

سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:سرنوشت برگ!!!, :: 17:58 :: نويسنده : محمد بیگلری

 


 

یکی از مشکلات شایع در سیستم‌های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‌اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‌شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‌هایی که دارای نرم‌افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‌های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‌تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‌شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‌کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.

 



ادامه مطلب ...


فرض کنید که در حال گشت‌و‌گذار در محیط وب هستید و قصد دارید تا یک عمل ریاضی نظیر جمع یا تفریق را انجام دهید. شاید سریع‌ترین راهی که به ذهن می‌رسد استفاده از ماشین حساب ویندوز باشد. اما باید بدانید که می‌توانید از این نیز سریع‌تر عمل کنید! در این ترفند قصد داریم نحوه استفاده از نوار آدرس مرورگر اینترنت به عنوان یک ماشین حساب را برای شما بازگو کنیم. به طوری که بدون نصب هرگونه افزونه‌ای و در هر مرورگر دلخواهی، می‌توانید عملیات ریاضی را در قسمت نوار آدرس مرورگر انجام دهید و جواب بگیرید.

بدین منظور:
ابتدا مرورگر اینترنتی دلخواه خود را باز کنید.
اکنون در نوار آدرس مرورگر (محلی که آدرس‌های اینترنتی را وارد می‌کنید) عبارت زیر را وارد کنید:

javascript:X+Y

به جای X و Y دو عدد دلخواه را وارد کنید. به عنوان مثال برای محاسبه جمع دو عدد 14 و 29 بایستی این عبارت را وارد نماییم:

javascript:14+29

خواهید دید که عدد 43 به عنوان نتیجه بر روی صفحه نقش می‌بندد.

شما می‌توانید از هر 4 عمل اصلی ریاضی استفاده کنید. به مثال زیر  که در آن علائم تفریق، ضرب و تقسیم نیز استفاده شده است توجه کنید:

javascript:(17-2)/3*2

حاصل این عبارت 10 خواهد بود.

همچنین شما امکان محاسبه توان و جذر اعداد را نیز خواهید داشت. عبارت زیر حاصل 2 به توان 3:

(javascript:Math.pow(2,3

و عبارت بعدی حاصل جذر عدد 32 را نمایش خواهد داد:

(javascript:Math.sqrt(32


در صورتی که این ترفند بر روی مرورگر شما عمل نکرد، قابلیت Javascript بر روی مرورگر شما غیرفعال که بایستی از قسمت تنظیمات مرورگر،‌ آن را فعال کنید.

دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:خواب زمستانه (hibernate) , :: 22:33 :: نويسنده : محمد بیگلری

 


 

Hibernate، یک سبک خاموش کردن کامپیوتر است که راحتی و سرعت را برای شما به ارمغان می‌آورد. هنگامی که شما ویندوز خود را Hibernate می‌کنید، تنظیمات و برنامه‌های در حال اجرا در همان وضعیت، ذخیره شده و سیستم خاموش می‌شود. سپس وقتی دوباره سیستم را روشن کنید، ویندوز با همان برنامه‌های در حال اجرا و همان وضعیت قبل از خاموشی، بالا می‌آید. از همین رو به این کار، خواب زمستانی (Hibernate) می‌گویند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از این قابلیت ویندوز زیاد استفاده می‌کنید و دیر به دیر کامپیوتر را Shut Down می‌کنید شاید دوست داشته باشید تا این کار را سریع‌تر انجام دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی برای زودتر Hibernate کردن کامپیوتر از طریق راه‌های میانبر بپردازیم.




ادامه مطلب ...
 
یکی از مبتدیانه‌ترین ترفندهایی که در محیط ویندوز وجود دارد عکس‌برداری از کل صفحه نمایش است. شما با فشردن کلید Print Screen بر روی کیبورد و انجام عمل Paste در یک نرم‌افزار ویرایش تصاویر نظیر Paint ویندوز، می‌توانید از کل صفحه نمایش عکس بگیرید. اما فرض کنید قصد دارید به جای عکس‌برداری از کل صفحه، از تنها یک پنجره باز در محیط ویندوز عکس‌برداری کنید. بسیاری از کاربران برای این کار دست به دامن نرم‌افزارهای جانبی می‌شوند، یا با استفاده کلید Print Screen از کل صفحه نمایش عکس می‌گیرند، و سپس تصویر را در نرم‌افزارهای ویرایش عکس، Crop می‌کنند تا تنها تصویری از پنجره مورد نظر داشته باشند. اما در محیط ویندوز، کلید ترکیبی برای عکس‌برداری از پنجره جاری نیز در نظر گرفته شده که حتی بسیاری از کاربران حرفه‌ای نیز از آن بی‌خبرند. در این ترفند به معرفی این کلید ترکیبی کاربردی می‌پردازیم.

بدین منظور:
کافی است کلیدهای Alt+Print Screen را از روی کیبورد همزمان فشار دهید (در برخی کیبوردها دکمه Print Screen به صورت PrtScr مشخص شده است).
سپس برنامه‌ای نظیر Paint ویندوز و یا Adobe Photoshop و یا حتی Microsoft Word را باز کنید و تصویر ذخیره شده را با انتخاب گزینه Paste یا فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+V، در محیط برنامه Paste نمایید.
خواهید دید که به جای تصویری از کل صفحه نمایش، تنها تصویر پنجره‌ای که باز بوده است ذخیره شده است.

این ترفند بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز قابل انجام است.

 

ترفندهاي ويندوز 7 سون

 

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای مختلفی برای تست سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم وجود دارند. اما بسیاری از کاربران از این موضوع بی‌‌اطلاع‌اند که در ویندوز 7 ابزاری برای گرفتن گزارش از سلامت سیستم وجود دارد که به وسیله‌ی آن وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم و ویندوز اسکن شده و نتیجه در قالب یک گزارش‌گیری کامل همراه با ذکر جزئیات و مشکلات موجود نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت...

بدین منظور:
ابتدا بر روی دکمه‌ی Start کلیک کنید.
سپس عبارت زیر را در قسمت جستجو وارد کرده و Enter بزنید:

perfmon /report

خواهید دید که پنجره‌ی Resource And Performance Monitor باز شده و اسکن سیستم آغاز می‌شود. عملیات گزارش‌گیری حدود 1 دقیقه طول می‌کشد.
سپس گزارش‌ سلامت سیستم آماده شده و به صورت تفصیلی نمایش داده می‌شود.

در صورتی که بر روی ویندوز خود
آنتی‌ویروس نصب کرده‌اید،‌ اما در گزارش‌گیری درج شده است که آنتی‌ویروس نصب نیست، این موضوع به باگی که در ویندوز 7
وجود دارد مرتبط است. شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل به‌روزرسانی ارائه کرده است که می‌توانید آن را دریافت کرده و نصب کنید:
 

 

 

 

 

 

 

 ترفندستان   

 

مطمئنا ميدانيد که وقتي در اينترنت باشيد و عمل Log off را انجام دهيد ارتباط Dialup شما قطع مي شود. عمل Log off باعث مي شود که برنامه هاي در حال اجرا که باعث کندي سيستم شده اند متوقف شوند به نوعي که انگار سيستم را مجددا راه اندازي کرده ايد. با استفاده از اين ترفند مي توانيد کاري کنيد که پس از عمل Log off نيز ارتباط شما از اينترنت قطع نشود. اين کار مي تواند سرعت ويندوز شما را همان طور که هست نگه دارد.

براي اين کار:

از منوي Start به Run رفته
و در آن عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنيد تا ويرايشگر رجيستري باز شود.
حال به مسير زير برويد:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software
/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/Winlogon

 

در اين مسير بر روي صفحه سمت راست ، راست كليك نموده و از شاخه New يك كليد جديد از نوع String ايجاد نماييد. نام اين كليد جديد را KeepRasConnections بگذاريد. سپس روي آن دوبار كليك كرده و مقدار 1 را براي فعال شدن به آن اختصاص دهيد ( براي غير فعال شدن مي توانيد از مقدار صفر استفاده نماييد ).پس از ساخت كليد و مقدار دهي آن از رجيستري خارج شويد. ممكن است براي اعمال تغييرات نياز به راه اندازي مجدد سيستم داشته باشيد. از اين پس اگر ارتباط شما با اينترنت برقرار باشد پس از Logoff نمودن قطع نخواهد شد .


 

http://barsam.ir/wp-content/uploads/2012/11/windows20lock20screen20switch20use-100011380-medium.jpg

 

 

 

در ویندوز ۷ برای عوض کردن حساب کاربری باید در منوی استارت، روی فلشی که کنار گزینه‌ی Shutdown هست کلیک کنید تا منوی مربوطه باز شود و در آن منو گزینه‌ی Switch user را انتخاب کنید.

عوض کردن حساب کاربری در ویندوز ۷ کار سختی نیست ولی اگر مرتب این کار را انجام می‌دهید، ممکن است برایتان خسته کننده و تکراری بشود.

نرم‌افزار Fast User Switch برای این کار به کمک شما می‌آید. توسط این نرم‌افزار می‌توانید با یک کلیک به صفحه‌ی انتخاب حساب کاربری رفته و با یک حساب دیگر با رایانه کار کنید.

اگر نمی‌خواهید برای این کار از نرم‌افزار خاصی استفاده کنید می‌توانید به راحتی از راهکار خود ویندوز استفاده کنید. برای این کار دکمه‌ی Windows + L را بفشارید تا صفحه‌ی قفل ظاهر شود. در این صفحه کافی‌است روی گزینه‌ی Switch Users کلیک کنید تا به صفحه‌ی انتخاب حساب کاربری بروید.

راه دیگر هم فشار دادن کلید‌های Ctrl + Alt + Delete و انتخاب Switch Users از آنجا است.

 

آیفون ۵ آخرين محصول شرکت اپل است که در قالب گوشي تلفن همراه به بازار عرضه مي‌شود ولي برقراري ارتباط بعنوان يک گوشي تلفن همراه تنها يکي از ويژگي‌هاي آن است. اين محصول با آخرين تکنولوژي و امکانات ويژه و منحصر به فرد طراحي و ساخته شده است.

محصولات اپل اغلب با نوآوري‌هاي جديدي همراه بوده. به گوشي تلفن همراه iPhone5 ويژگي‌هاي جديدي اضافه شده که در بهبود کارايي آن تاثير به سزا خواهد داشت.

داشتن صفحه نمايشي بزرگ با کيفيت بالا و دارا بودن دوربين عکسبرداري سه بعدي تنها نمونه‌هايي از ويژگي‌هاي iPhone5 در نگاهي کلي است ولي آنچه اين محصول را از ديگر رقبا متمايز مي‌کند داشتن سيستم عاملي سازگار با تکنولوژي ابر است.iPhone5 از طريق بي‌سيم شارژ مي‌شود. اين مدل داراي ۱ گيگابايت RAM بوده و از شبکه تلفن همراه نسل چهارم پشتيباني مي‌کند و نيز مجهز به NFC مي‌باشد.iPhone5 نه تنها يک گوشي تلفن هوشمند است بلکه يک ميني iPad به حساب مي‌آيد. در ساخت اين گوشي از برترين تکنولوژي‌هاي روز استفاده شده تراشه‌هاي چهارهسته‌اي A6 آن توسط يک شرکت کره‌اي و دوربين آن نيز ساخت شرکت Sony مي‌باشد...


ادامه مطلب ...

 

 

 


شرکت Freecom از ساخت هارددیسک خارجی جدیدی بر مبنای ورودی‌های USB خبر داده است که دسترسی به اطلاعات آن تنها از سیستم‌های شناسایی فرکانس‌های رادیویی (RFID) امکان‌پذیر است.

 


به گزارش ایتنا، رایانه‌های شخصی رومیزی و قابل‌حمل این روزها با استفاده از رمزعبور، PIN ها، اثر انگشت و سیستم‌های رمزگذاری پیشرفته سعی می‌کنند امنیت اطلاعات را افزایش دهند.

اما شرکت Freecom برای نخستین بار هارددیسک خارجی ۵/۳ اینچی روانه بازار کرده است که بر پایه فناوری RFID ایمنی اطلاعات را تأمین می‌کند.

برای باز کردن قفل و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در این هارددیسک خارجی، کاربران مجبورند از کارت امنیتی ویژه را در سیستم کارت‌خوان در نزدیک هارددیسک استفاده کنند و رمز عبور مربوط به آن را فراموش نکنند.

در این فناوری جدید اطلاعاتی که روی هارددیسک ذخیره شده‌اند، رمزگذاری نمی‌شوند و در اصل سیستم RFID با رمز خود دسترسی به این اطلاعات را غیرممکن می‌کند و آن‌ها را روی سیستم‌عامل مخفی می‌سازد.

شرکت Freecom هنوز تاریخ دقیق ورود این هارددیسک‌ها به بازار را اعلام نکرده و توضیح داده است که هم‌اکنون در حال تولید این هارددیسک در ظرفیت‌های مختلف است.

 

چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:ارتباط ماهواره‌ای, :: 21:59 :: نويسنده : محمد بیگلری
 

توصیف فیزیکی

 

ماهواره های مخابراتی در واقع ایستگاه های رله یا تقویت کننده ی مایکروویو هستند و برای برقراری ارتباط میان دو یا چند فرستنده/گیرنده مایکروویو زمینی که نوعا ایستگاه های زمینی نام دارند به کار می روند. ماهواره، سیگنال های الکترو مغناطیس را در یک فراکانس (رو به بالا) دریافت کرده و سپس سیگنال را تکرار یا تقویت می کند و آن را در باند فرکانسی دیگر (رو به پایین) ارسال می کند. هر ماهواره تعدادی تقویت کننده( حدود 12 تا 20) دارد که به این تقویت کننده ها، ترانسپورتر گفته می شود. هر ترانسپورتر پنهای باندی برابر 36 تا 50 مگاهرتز دارد. برای مثال، ترانسپورتر می تواند برای ارسال جریان اطلاعاتی 50 گیگابایت بر ثانیه استفاده شود که معادل 800 کانال تلفنی 64 کیلوبیت بر ثانیه ای می باشد.


 

 



 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:ویندوز Apollo, :: 21:58 :: نويسنده : محمد بیگلری

بعد از حضور ویندوز Mango  در گوشی های هوشمند ، از این به بعد باید شاهد حضور ویندوز موبایلApollo  باشیم.

هنوز اطلاعات زیادی در این مورد منتشر نشده است. مایکل هالبر، معاون اجرایی نوکیا، ابراز امیدواری کرد که این به روز رسانی در اواسط سال 2012  صورت بگیرد ولی مایکروسافت زمانبندی هالبر را رد کرد.

این نکته بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت قصد دارد تمامی وسایلش قسمتی از یک اکوسیستم واحد باشند. اندی لیز نایب رئیس بخش ویندوزمایکروسافت می گوید: ما برای کامپیوترهای خانگی، تلفن های همراه و هم چنین تبلت ها اکوسیستم جداگانه نخواهیم داشت بلکه همه آن ها با هم خواهند آمد.

بر پایه ی برخی گزارش ها این کار با آمدن ویندوز موبایل 8 با نام آپولو رخ خواهد داد.

 

 

 

 

سامسونگ با فروش 28 میلیون گوشی هوشمند  در سه ماه گذشته رتبه اول در زمینه فروش گوشی های هوشمند را از آن خود کرد.


 

نمودار زیر آمار فروش سه ماهه اخیر شرکت های اپل، نوکیا و سامسونگ را نشان می دهد.


 

 

 

 

Pop Video  یک پروژکتور کوچک است که برای دستگاه های iOS ساخته شده است. تصویر پخش شده از این دستگاه با توجه به قیمت 99 دلاری آن قابل قبول و خوب است.

 

 


 خصوصیات این دستگاه:

ابعاد:4.4*1.8*0.6 اینچ

وزن: 97 گرم

ورودی: کانکتور 30 پین

ویدئوی خروجی :540*960 پیکسل رزولوشن

زمان پخش: 2 ساعت با باطری پر

زمان شارژ مجدد: حدودا 4 ساعت

 




تحقيقات نشان مي دهد خوردن بستني براي کاهش حس افسردگي مفيد است .
به گزارش شبکه تلويزيوني فاکس نيوز؛ خبر تاثير مصرف بستني بر کاهش حس افسردگي درحالي اعلام مي شود که تاکنون مسجل شده است بين اشتها و افسردگي رابطه وجود دارد .هورموني به نام گريلن درشکم وجود دارد و زماني که ميزان اين هورمون افزايش مي يابد انسان گرسنه مي شود اين هورمون بر وضع روحي انسان هم تاثير دارد زماني که انسان غذا مي خورد ميزان هورمون گريلن کاهش مي يابد به همين علت افراد افسرده بعد ازانکه غذاي زيادي مي خورند احساس بهتري دارند.
واقعيت اين است که مصرف غذاها از جمله خوردن بستني از بين برنده و درمان کننده بيماري افسردگي نيستند بلکه ان را کاهش مي دهند .

چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:فناوري ديجيتال, :: 18:33 :: نويسنده : محمد بیگلری

لامپ‌هاي هوشمند بي‌سيم

 

 

 

هر چند هنوز بخش كوچكي از خانه‌ها، به ‌اصطلاح هوشمند شده ‌است اما وجود چنين لامپ‌هايي مي‌تواند به گسترش خانه‌هاي هوشمند كم‌مصرف كمك كند. اين لامپ‌ها كه از طريق WiFi‌قابل كنترل است، با كمك نرم‌افزارهاي موبايل يا تبلت از راه دور و از طريق اينترنت نيز قابل كنترل است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

كساني كه در مدرسه از جبر و معادلات فرار مي‌كردند، احتمالا بسرعت به‌دنبال يادگيري فرمول‌هايش خواهند رفت. محققان دانشگاه MIT، پورتو، هاروارد، كلتك و مونيخ توانسته‌اند با كمك جبر از بسته‌هاي عمده بكاهند و امكان سريع‌تر كردن ارتباطات واي‌فاي فعلي تا 20 برابر را به‌وجود بياورند.

 

 

 

 

 

                                                         آيپد از سرفيس عقب نمي‌افتد

 

كيبورد ميني 7 اينچي Zaggkeys‌كه براي آيپدهاي ميني جديد توليد شده، آنقدر نازك است كه مي‌تواند واقعا با كيس‌هاي كيبوردي تبلت‌هاي سرفيس مايكروسافت (كه بابت آنها خيلي به خودش مي‌باليد) رقابت كند. اين كيبوردها هم از طريق پورت USB‌و هم از طريق بلوتوث مي‌تواند به آيپد متصل شود.

 

 

 

 

 

 

                                                           كنترل موسيقي را دردست بگيريد

 

اين دستگاه كه عملكردي مشابه مكعب روبيك دارد، مي‌تواند بي‌نهايت حالت مختلف از ميكس و تغيير صداي آهنگ توليد كند. اين دستگاه كم و بيش علمي ـ ‌تخيلي براي كساني كه به علم صدا علاقه دارند، بسيار مفيد است.

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

                                                                    دسته‌اي براي اندرويد

 

بازي كردن در فضاي گوشي‌هاي هوشمند سخت است. صفحه‌كوچك و دست‌هاي بزرگ كه بخشي از آن را مي‌پوشاند، ترمزي براي گسترش صنعت گيمينگ در اين دستگاه‌ها شده‌اند. دسته MOGA، كه به يك پايه گوشي شباهت دارد، مي‌تواند بدون گرفتن ديد، قابليت‌هاي يك دسته كنسول همه فن حريف را به گوشي‌هاي موبايل اندرويدي بياورد.

 

 

 

 

 

 

                                                               ريزر، زامبي‌اش را توليد كرد

 

ريزر توليدكننده بزرگ تجهيزات گيمينگ، جديدترين محصول خود را كه يك كيبورد همه كاره است، معرفي كرد. صفحه نمايش لمسي 7 اينچي، كليدهاي ماكرو، پولينگ هزار هرتزي براي تشخيص فوق‌سريع كليدها، از قابليت‌هاي اين كيبورد است. هر چند گيمرهاي حرفه‌اي از اين كه كليدهاي اين كيبورد مكانيكال نيست، نااميد خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

                                                          نازك‌ترين ديسك سخت دنيا متولد شد

 

 

شركت Lacie هفته گذشته از هارددرايو 500 گيگابايتي خود رونمايي كرد. اين هارد درايو تنها شش ميلي‌متر كمتر از مك‌بوك اير، ضخامت دارد و با قيمت 99 دلار عرضه مي‌شود.

 

  

جبر در واي‌فاي به كار آمد

مردی که در میان دانه های قهوه است را پیدا کنید. پس از پیدا کردن این مرد توضیحات مربوط را مطالعه کنید تا متوجه شوید که عملکرد مغز شما چگونه است. لازم به ذکر است که عکس سه بعدی نیست:

برای دیدن پاسخ به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:جهانگرد, :: 19:13 :: نويسنده : محمد بیگلری

جهانگردي توسط قبيله اي وحشي دستگير شد. اما به او اجازه داده شد تا جمله اي بگويد.ولي بدين شرط كه اگر جمله او صحت داشته باشد او را در روغن جوشان بسوزانند و اگر غلط باشد، با تيرزهرآگين مورد هدف قرار دهند. جهانگرد هوشيار با كمي فكر پاسخ داد كه موجب نجات او از مرگ شد. به نظر شما پاسخ او چه بود؟
جواب
 
.
 
.
 
.
 
.
 
.
 
.
 
.
 
.
پاسخ داد: «با تير زهرآگين مورد هدف قرار مي گيرم» و بدين ترتيب از مرگ رهايي يافت

سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:معمای بیل گیتس, :: 19:9 :: نويسنده : محمد بیگلری

دو اتاق در مجاورت هم قرار دارند.
هر کدام یک در دارند ولی هیچکدام پنجره ندارند.
درهایشان که بسته باشد درون اتاقها کاملا تاریک است.
در یک اتاق سه چراغ برق به توانهای ۱۰۰، ۱۱۰ و ۱۲۰ وات و در اتاق دیگر سه کلید برق مثل هم وجود دارد.

 

ما نمیدانیم کدام کلید کدام چراغ را روشن میکند (مثلا نمیدانیم آیا کلید وسطی مربوط است به چراغ وسطی یا به چراغهای دیگر اما بطور قطع میدانیم که هر کدام از کلید ها یکی از چراغها را روشن میکند. همچنین ترتیب چراغها را هم نمیدانیم ).

شما معلوم کنید که هر کلید مربوط به کدام چراغ است؟

برای اینکار و در شروع، شما باید در اتاق کلیدها باشید و کار را از آنجا شروع کنید.
شما میتوانید هر چند مرتبه که بخواهید کلیدها را روشن و خاموش کنید.
اما شما تنها هستید و نمیتوانید از کسی کمک بگیرید
و هیچگونه وسیله ای هم خواه برقی خواه غیر برقی بهمراه ندارید
و مهمتر از همه اینکه شما حق ندارید بیش از یکبار وارد اتاق چراغها شوید
و وقتیکه وارد شدید و بیرون آمدید، دیگر نمیتوانید مجددا وارد آن اتاق بشوید.

 

این معما را بیل گیتس در سال 2002 طراحی کرد تا از بین 100 مهندس یکی را برای شرکتش انتخاب کند.
حال بفرمایید که هر کلید کدام چراغ را روشن می کند؟

اگر نتوانستید حل کنید به جواب آن در ادامه مطلب مراجعه کنید. ...



ادامه مطلب ...

برای دیدن پاسخ به ادامه ی مطلب بروید.



ادامه مطلب ...

 

فیزیك بدون شك علمی شگفت انگیز است. ذراتی كه وجود ندارند در احتمالات به حساب می آیند، و زمان متناسب با سرعت حركت شیء تغییر می كند. نشریه تلگراف، 10پدیده عجیب از این عجایب در علم فیزیك را با كمك تعدادی از كاربران توئیتر و كیهان شناسی به نام «ماركوس چاون» ارائه كرده است كه در ادامه از نظرتان می گذرد.



ادامه مطلب ...

قرار دادن یک آهن‌ربای قوی روی سر باعث می‌شود تا شما به طور موقت چپ دست شوید.
در یک تحقیق عجیب، دانشمندان متوجه شدند در صورتی که سر انسان در یک میدان مغناطیسی قدرتمند قرار بگیرد به طور موقت باعث می‌شود که آن‌ها از دست دیگر خودشان برای انجام کارها استفاده کنند. البته این اثر فقط تا زمانی باقی می‌ماند که سر آن‌ها در معرض میدان مغناطیسی باشد و بعد از آن دوباره همه چیز به حالت عادی باز می‌گردد.
اوایل سال جاری نیز مطالعاتی انجام شده بود که نشان می‌داد استفاده از روشی موسوم به آهنربا درمانی باعث می‌شود شیوه قضاوت شما تغییر پیدا کرده و عاقلانه‌تر در مورد مسائل گوناگون فکر کنید.
در آخرین تحقیق، دانشمندان بررسی کردند که مغز انسان چگونه تصمیم می‌گیرد که از کدام دست استفاده کند. در این مطالعات محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی از راست‌دست‌ها خواستند تا دست خود را به سمت اشیا روی میز دراز کرده و آن‌ها بردارند. سپس سر این افراد در معرض یک میدان مغناطیسی قوی قرار گرفت و دوباره آزمایش تکرار شد. این میدان مغناطیسی در قسمت‌های کوچکی از جمجمه اعمال می‌شود و باعث رد شدن جریان‌های ضعیف الکتریکی از مغز می‌شد.
در این تحقیقات مشخص شد زمانی که آهنربا در سمت چپ مغز قرار می‌گیرد، انسان‌ها بیش‌تر از دست چپ خود استفاده می‌کنند. اما قرار دادن آهنربا در سمت راست سر هیچ تغییری در عملکرد انسان‌ها به وجود نمی‌آورد.
دکتر فلاویو اولیویرا که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ما متوجه شدیم که با تهییج مغز با کمک آهن‌ربا می‌توان انسان‌ها را وادار کرد به شکل دیگری در مورد انتخاب‌های خود تصمیم گیری کنند.
 

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 61
بازدید هفته : 118
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 86954
تعداد مطالب : 167
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


تماس با ما